Seçim dönemi yaklaştıkça iş dünyası da kamuoyu araştırmalarının peşine düştü. Konda, Türkiye'nin en büyük holdinglerinden 16'sının patronuna seçimin nabzı için araştırma yaparken, Sonar da 2 bin 500 abonesinin yarısını oluşturan iş dünyası için seçim sonucu tahmini yapıyor
Seçim tarihi olan 12 Haziran yaklaştıkça iş dünyasının temsilcileri de seçim sonuçlarına ilişkin tahminlerin peşine düştü. Bunlardan bir tanesi araştırmacı ve gazeteci Tarhan Erdem'in sahibi olduğu Konda Araştırma Şirketi. 2009 yılından bu yana siyasi partilere ya da adaylara kamuoyu araştırması yapmayan Konda Araştırma'nın Genel Müdürü Bekir Ağırdır'ın verdiği bilgiye göre, abone sistemine odaklanan Konda'nın şu anda 16 'patron' abonesi var. Ağırdır, 'patronlar'ın isimlerini vermiyor, ama sahibi oldukları holding şirketlerinin Türkiye'nin en büyük şirketleri sıralamasında ilk 50'ye girdiğini söylüyor. Bu da aslında belli başlı holdinglerin önemli bir kısmının Konda'ya abone olduğuna işaret ediyor.
VAATLER NASIL ETKİLİYOR
Konda, 'patron' abonelerine tüketici alışkanlıklarından sosyal medya etkisine kadar geniş bir yelpazede kamuoyu nabzı araştırmaları sunuyor. Ancak tabii ki son dönemin en çok merak edilen konusu seçim sonuçları. Bekir Ağırdır, bu konuya ilişkin hiçbir öngörülerini paylaşmıyor. Ama Ağırdır araştırmada sadece seçim sonuçlarının değil, vaatlerin tek tek seçmeni nasıl etkilediğinden bölgesel farklılıklara kadar pek çok alt kategorinin de araştırıldığını belirtiyor.
BANKALAR DA SORUYOR
Sonar Araştırmacılık'ın ortaklarından Ömer Kurt da, 2 bin 500 aboneleri olduğunu, bunların yaklaşık yarısının STK'lardan bankalara kadar geniş bir yelpazede 'iş dünyası'ndan oluştuğunu söylüyor. Kurt, son dönemde seçimlere ilişkin taleplerin arttığını, kendilerinin de bu talepler doğrultusunda anketler yapıp paylaştıklarını dile getiriyor.
SEÇİM MERAKI GİDEREK ARTTI
Sonar Araştırmacılık'ın ortaklarından Ömer Kurt, bu seçimler öncesinde daha önceki seçimlere oranla daha fazla oranda iş dünyasından seçim sonucu anketi talebi geldiğini anlatıyor. Kurt, "Bunların arasında çok büyük STK'lar da var, sigortacılar da" diye konuşuyor.
GENEL SEÇİMİ KONDA YEREL SEÇİMİ A&G BİLMİŞTİ
Habertürk'ten Meltem Ersoy'un haberine göre, Araştırma şirketlerinin tahmin başarısı farklı seçim dönemlerinde farklı performanslar göstermişti. Konda, 2007 genel seçimlerinde diğer araştırma şirketlerinin aksine AKP'nin aldığı yüzde 47'lik oy oranına en çok yaklaşan şirket olmuş, ancak 2009'daki yerel seçimlerde ise aynı başarıyı gösterememişti. Yerel seçimlerde sonuçlara en yakın tahmini yapan ise A&G Araştırma olmuştu.
Meltem Ersoy